Saturday 26 March 2011

hari permindahanku

         15 disember hari sedih buatku.Kerana hari itu adalah hari permindahanku.Dari kuala klawang ke simpang durian.
          Aku bangun dari tidur,aku melihat jam menunjukkan pukul sembilan pagi.Ibu,bapa dan abang-abangku sedang mengangkat barang-barang untuk dipindahkan.Aku bangun dan terus berlari kearah ayahku.Aku bertanya`ayah mengapakah ayah dan abang-abang mengangkat barang-barang'.sbernanya hari itu adalah hari permindahanku.
          18 disember.Aku menuju ke rumahku yang baru di simpang durian.Pada malam itu,aku teringat akn kawan-kawanku,Iqqwan,Nadhir,Haziq,Arif,Nazmi,dan ramai lagi.
          3 januari.Hari persekolahanku buat kali yang pertama di sekolah yang baru.Sewaktu berada dialuar pagar sekolah, hatiku berdebar-debar kakiku menggeletar.Aku mengambil nafas panjang dan berjalan terus kedalam.
          Kini bermulalah perjalanan hidupku ditempat yangbaru.
                                                                                                                                          TAMAT                                                                                            

No comments:

Post a Comment