Saturday 26 March 2011

kekalahanku

         12 mac.Aku berlajar bersama kawan kawan.Tiba tiba aku terdengar ketukan pintu.Aku membuka pintu.Ia   adalah guru matapelajaran agama islam kelasku.Dia masuk lalu bertanya kepada kami semua`kelas, siapa yang berminat memasuki pertandingan bercerita MTAQ'.Aku mangangkat tangan.Guruku itu memanggil aku kedepan dan memberikan kepadaku teks cerita.
          Pagi, siang,malam aku bertungkus lumus menghafalnya.Ibuku juga menolongku.Akhirnya aku berjaya menghafal cerita itu.
          26 mac.Aku bangun dari tidur.Aku bergegas ke bilik air lalu mandi.Hari itu adalah hari untuk aku bertanding.Ibuku membuatkan sarapan untukku.Abangku menghantar aku terus kesekolah.Aku menunggu guru yang akan menghantarku.Setelah berberapa mnit akhirnya guruku itu sampai lalu dia terus menghantarku
          Setelah sampai ke destinasi yang dituju.Aku mendaftar di kaunter giliran.Aku di kehendaki tunggu sehingga pertandingan bermula.Selang berberapa minit,aku dipanggil oleh guruku.Aku dikehendaki mengikutinya.Dia membawaku ke dewan pertandingan.
          Sekarang tibalah masa untukku menujukkan bakatku.Aku adalah peserta yang ke 11.Aku berusaha sedaya upaya untuk bercerita dengan baik.Setelah tamat kesemua cerita,aku keluar untuk pergi makan di kantin
          11.00 pgi.Aku dikehedaki pergi ke dewan untuk mengambil hadiah didewan.Tetapi malangnya aku mendapat tempat yang ketiga.
          Aku berasa sangat sedih kerana aku tidak pernah kalah dalam pertandingan itu sebelum ini.

No comments:

Post a Comment